2013. június 28., péntek

Hajtogatós sajtos pogácsa

Ennek a receptnek az alapját valamikor az internetről vadásztam, azóta alakítgattam, módosítgattam, de mindig nagyon finomra sikerült. 

Ma különösen nehezített körülmények között készítettem el, mert az ikrek meglehetősen elemükben voltak ma délelőtt. Ágoston kétszer lelépett a sodrófámmal, Nórika átállította a sütő-hőfokot 50-re. A recept ettől függetlenül különösen ajánlott kisgyermekes anyáknak, akik egy-egy tésztahajtogatás* 30 perces szünetében sok minden mást el tudnak végezni a babák körül és a háztartásban is. 

Én ma többek között mostam, teregettem, labdákat szedegettem, beágyaztam, gyerekeket hintáztattam, Nórikát leszedtem párszor az asztalról, ágyneműt húztam fel, a vizet lötykölő babák után felmostam, kis időre leroskadtam a székre, mert nem vettem észre, hogy oda is borítottak vizet, átázott a nadrágom, mire odajutottam volna, hogy lecserélem, már meg is száradt...

No, de haladjunk, nézzük a receptet:






Hozzávalók:

  • 60 dkg liszt
  • 25 dkg olvasztott margarin
  • 2 db tojássárgája
  • 2 dl tejföl
  • 5 dkg élesztő
  • 2 kanál cukor
  • 3 dl tej
  • 2 teáskanál só
  • A tetejére:
  • 1 tojássárgája
  • 15-20 dkg reszelt füstölt edami sajt

Elkészítés:

1.) Az élesztőt felfuttatjuk a cukros tejben. 
2.) A lisztet összemorzsoljuk az olvasztott margarinnal és a sóval, utána összegyúrjuk a többi hozzávalóval és a felfuttatott élesztővel. 
3.) Meleg helyen duplájára kelesztjük.
4.) Kinyújtjuk és háromszor hajtogatjuk*, a hajtogatások között 30 percig pihentetjük.
5.) Amikor végeztünk az utolsó hajtogatással is, kinyújtjuk kb. ujjnyi vastagra, megkenjük tojássárgájával, majd megszórjuk reszelt sajttal majd apró pogácsaszaggatóval kiszaggatjuk. 
6.) Miután a tepsibe tettük, még 30 percig kelesztjük.
7.) Előmelegített sütőben 180 fokon pirosra sütjük.

Jó étvágyat

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése