2012. június 12., kedd

Az ikrek mozgásfejlődéséről

A kismamablog egyik kedvenc tudástáram volt a gyereknevelés területén - amikor egy-gyerekes anyuka voltam. Volt időm mindennek utánanézni, aztán levontam a konzekvenciát legtöbbször, mert az én Blanka lányom nem olvasta a szakkönyveket, egyszerűen nem úgy működött, ahogy a könyvek szerint működnie kellett volna.

Most is találtam okosságot, mit kell otthon tennem a babákkal, ha kúszásra akarom sarkallni őket: ne ültessem őket megtámasztva, fektessem hasra, rakjak elé játékot, hogy elérje, tegyem rugós hintába, ne tegyem bébikompba... Huh, ezekre magamtól is rájöttem.

Ma is utánanéztem benne az ikrek mozgásfejlődését illetően, mármint kúszás-mászás témában, és rájöttem, amit már eddig is tudtam: nem lehet siettetni semmit, ami a gyerekkel kapcsolatos. Nórikám már kezd ráérezni a kúszás-mászás ízére, Ágoston viszont ellenáll. Mentségére legyen mondva, hogy kb. két kg-mal nehezebb, és sokkal más temperamentumú, mint a nővéréé.

Ezen a képen Ágoston éppen ívelt formában próbál elérni egy játékot:


Itt pedig Nórikám repül:



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése