2012. november 15., csütörtök

Büntetlen örömök csirkéből

Karcsúsított Sztroganov csirke

A következő receptet Stahl Judit: Büntetlen örömök című könyvében találtam, és ki is próbáltam - némi módosítással:


A recept szerint csirkemellcsíkokból kellett volna készíteni az ételt, én viszont csirke alsócombból csináltam. Zöldborsó helyett mexikói zöldségkeveréket használtam. (Így viszont úgy nézett ki Anyám szerint, mintha a csirkecombokat leöntöttem volna egy komplett cukorborsó levessel. No comment.)




A recept maga:
 
Hozzávalók a Sztroganov csirkéhez:
45 dkg csirkemellfilé
25 dkg gomba
1 csokor újhagyma
10dkg csemege uborka
10 dkg 12%-os zsírtartalmú tejföl
20 dkg joghurt
2 púpos kk. mustár
1/2 ek. vaj
2 ek. olívaolaj
10 dkg mélyhűtött zöldborsó
1/2 dl víz
1 csokor petrezselyem

köretként 35 dkg főtt spagetti

A megmosott, szárazra törölt csirkemellet csíkokra vágom, megsózom megborsozom, félreteszem.A gombát 1/2 centis szeletekre vágom.Az újhagymát vékonyan felkarikázom, az uborkát szintén felvágom.
Ha mindezzel megvagyok összedobom a mártás alapját:egy tálkában összekeverem a tejfölt a joghurttal és a mustárral.
Ezután teflonserpenyőben megolvasztom a vajat  egy olívaolajjal.Erősítek a lángon és kisütöm a csirkecsíkokat.A husit kiszedem, félreteszem.
Ezután teszek a serpenyőbe még egy evőkanál olívaolajat.Takaréklángon üvegesre párolom rajta az újhagymát majd hozzáöntöm a zöldborsót.
A fagyos szemekre ráöntöm a 1/2 deci vizet és lefedem a serpenyőt.5 perc elteltével hozzadom a cikkekre vágott gombát és újra lefedem a serpenyőt. Nagyjából 10 perc párolás után mindkét zöldségféle tökéletesen megpuhul.Ekkor belezúdítom a joghurtos-tejfölös-mustáros mártásalapot, belekeverem az uborkakarikákat, majd a megsült csirkecsíkokat.
Végül az egészet megsózom, megborsozom, és mérsékelt tűzön 2-3 perc alatt kevergetve összeforralom.
Tálalás előtt megszórom apróra vágott petrezselyemmel.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése