2012. június 5., kedd

Az én vízióm

Amikor a blogírás miértjéről kezdtem el merengeni - Kaley után szabadon - beigazolódott az a tétel, amit szombaton hallottam Christian Wiesner-től. 

 

Igenis működik a copy-copy-copy effektus. Ez magyarán szólva azt jelenti, hogy mindenki másolja a másikat, figyeli a szomszédot, nem gondolkodik. Figyel, másol. A hibákat is! És ez az üzletre vonatkozik, ha Te vagy a vezető. Ezért fontos, hogy ki a Te vezetőd, (és kik vannak a Te csapatodban.)

 

Fontos, hogy kövessem az első számú vezetőt, akit nem kérdőjelezek meg. Nem kérdőjelezem meg az utat, amit az első számú vezető kijelölt, mert az út jó, gyors és biztonságos. Ha letérek az útról - ott a dzsungel tele kígyókkal, oroszlánokkal. A legfontosabb szabály, hogy "NE HAGYD EL AZ UTAT!" - NE A SAJÁT UTADAT JÁRD!

 

És mi az első, amiért követnek az emberek? A bizalom. Lee Smolin szerint az alapvető hozzáállásunk a bizalom kell, hogy legyen, mivel ha mindenről bizonyítékot akarnánk szerezni, semmit sem hinnénk el. És akkor nem is csinálnánk semmit - nem kelnénk fel, nem házasodnánk meg, nem szereznénk barátokat, nem ápolnánk szövetségeket. A bizalom képessége nélkül magányos állatok volnánk.

 

Ha már túl vagyok azon, hogy elfogadtam a vezetőt (bízom benne), akkor ideje rendet tenni agyban is. Az, hogy mire képes az emberi elme már nálam sokkal okosabbak is leírták, alkalmazzák, és működik is. (Gabi barátnőmmel 1995-ben végeztem el az Agykontroll tanfolyamot Domján László vezetésével, és a mai napig életem meghatározó élménye volt.)

 

Az biztos, ha agyban a problémára fókuszálunk, akkor attól csak a probléma nőni fog, hiszen minden, amire koncentrálunk növekedni fog, ez a A TITOK, AZ ERŐ lényege. Az más kérdés, mennyire nehéz az "agyi nagytakarítás". 

 

De minden utazás az első lépéssel kezdődik, és a célokra való fókuszálás jelenti az erőt; a lúzerek a problémára koncentrálnak (ami persze csak nő, növekszik), a győztesek pedig VIZIÓ-val rendelkeznek. Kell, hogy legyen víziónk, mert anélkül olyan kocsit vezetünk, aminek nincs navigációs rendszere. A motiváció nem elég, terv kell, mert ha nincs eredmény, a motiváció hamar elszáll. (Ha az én víziómat megosztanám a kedves olvasókkal, azt hiszem a hasukat fognák a nevetéstől. De ez maradjon az én titkom.)

 

Nincsenek szerencsés vezetők, csak olyan vezetők, akik terveznek, szerveznek is. A jó vezetők megtalálják a csapatukat, mert ösztönösen megérzik kikkel érdemes kezdeni, mert az alkalmas embereknek csak kis támogatásra van szükségük. Itt is beigazolódik az a tétel, amit én már régóta mondogatok, hogy csak "minőségi" emberekkel érdemes kezdeni, mert a gyengék elvéreznek a legkisebb nehézség láttán. Az engem körülvevő emberek minősége a sikerhez vezető utat jelenti.

 

Nagyon nehéz olyan emberekkel "harcolni", akik nem végezték még el az agyi nagytakarítást, állandóan kifogást keresnek, panaszkodnak, és ez lassan a szokásukká is válik. 

 

Fontos szabály szintén, hogy "Kerüld a negatív emberek társaságát!" Néha ez lehetetlen, mert valakinek a testvérét, az unokaöccsét, a legjobb barátját kellene kerülni. Ugyanakkor nem tetszeleghetünk a "Megmentő" szerepében, mert az a pokolba vezető út első mérföldköve. Én már letettem arról, hogy bárkit is meg akarjak menteni. Nem lehet. Mindenki a saját sorsáért felelős, és ha Ő maga nem végzi el az agyi nagytakarítást, akkor nem lehet vele mit kezdeni. (A pokolba vezető út második mérföldköve, ha BŰNBAK-nak érzed magad, a harmadik pedig, ha Te magad vagy az ÁLDOZAT.)

 

Ennyit mára. Sok gondolatom lenne még, de első nekifutásra talán ennyi is elég.

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése