2013. augusztus 20., kedd

A világ legegyszerűbb madárteje

Délelőtt a főzés közben madártejet gyártottam, kész szerencse, hogy ráakadtam Ildikó receptjére. Ennél gyorsabban, egyszerűbben szerintem nem lehet madártejet készíteni, a mikrohullámú sütő bevonása a folyamatba pedig zseniális! Eddig mindig tartottam attól, hogy a forró tejben szétfőnek a tojáshabok, ehhez képest a mikróban másfél perc alatt elkészült a gyönyörű, kemény tojáshab. Szívesen megosztanám itt a mikrohullámú sütőkről terjengő hiteket, és tévhiteket, de ezeken a helyen nagyon jól leírták helyettem, tényleg érdemes elolvasni:






Madártej

Hozzávalók:

1 l tej
8 tojás
10 evőkanál porcukor
1 csomag vaníliás cukor (akinek van, egy fél rúd vanília)



Elkészítés:

1.) Egy nagyobb lábasban a tejet felforraljuk 4 kanál porcukorral és a vaníliás cukorral (vagy a fél rúd vaníliával).
2.) A tojások sárgáját a 4 kanál porcukorral habosra keverjük, majd a tejbe engedjük, közben jól elkeverjük, és kis lángon, állandó keverés közben addig főzzük, amíg sűrűsödni nem kezd.
3.) Egy nagy jénai tálba tesszük az elkészült folyékony krémet.
4.) A tojásfehérjékből és a 2 kanál porcukorból kemény habot verünk, majd egy mikrózható tálba tesszük, és 750 W-on 1,5 percig mikrózzuk.
5.) A kemény habot kanállal beleszaggatjuk a folyékony krém tetejére.
6.) Hűtőbe tesszük.

Köszönet a receptért, Ildikó!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése